onsdag 28 november 2012

PÖMP/DÖMP

Hejsan!
Nu var det läääängesedan vi körde en Pömp/Dömp, eller hur? Det är alltså min version av att hissa/dissa. Eller då, som jag säger; pumpa/dumpa.

Idag vill jag Pömpa att det äntligen är högsäsong för clementiner! Hurra! Jag har redan ätit tre stycken idag. Åh, de är så goda! Juletider=clementintider! Bomba kroppen med härliga vitaminer!

Pömp till clementiner!
 
 
Jag vill idag Dömpa hetsen som infinner sig så fort julen börjar smyga sig på. Det ska hetsas med allt; julklappar, julpynt, pepparkakor och tusen olika glöggsorter. Allt för att vi ska köpa, köpa och KÖPA! Det blir liksom lite jobbigt. Jag försöker att skärma av mig från denna hets, men det blir ju svårt om man ska ge sig ut i julhandeln. Jag har faktiskt några julklappar kvar...
 
Dömp till julhetsen!
 
Ja, slappna av allesammans! Det är en hel månad kvar till jul! Ni hinner. :)
 
Nu ska jag ta itu med disk och annat hushållsarbete. Vi höres!
 
/El Hjorto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar