söndag 23 september 2012

"Rosting".

God kväll!
Idag är det söndag vilket betyder att jag brukar ha fullt upp mest hela dagen. Jag har jobb fram tills eftermiddagen, sedan hem till mina kära föräldrar för att äta mat, och sedan spendera en hel del timmar framför TV:n med mina kära föräldrar. Det är det jag gjort idag, som vanligt. Åh, man mår så gott när man bara får vara hemma och götta omkring sig.

I alla fall, därför kommer uppdateringen såpass sent. Var det bara jag som tyckte videon med katten var rolig? Hahah, det kanske bara är jag som tycker det är jättekul att leka tittut med katter runt hörn... Laserkatter. Hahaha, gränslöst kul med djur, hörrni!

Nu sitter jag och äter lite kvällsfika. Te och rosting. En s.k. rosting är en rostad macka. I vår familj heter det rosting. Robin har också börjat kalla det för rosting nu. Det är dock ingen annan än min familj som säger det här uppe, så jag antar att det kanske är en Stockholmsgrej. Sitter i sedan barnsben förstår ni.

När vi flyttade hit och jag började på dagis så stämplades jag som superannorlunda för att jag pratade så konstigt. -JAHA, men ni då?!?! Uttalar läcker som "läker". Alltså ett rör som läcker. Häruppe "läker" ett rör. Nej, era galningar! Ett sår läker. Ett rör läcker. Slå upp en ordbok för tusan hakar.

Det här kan jag mala på om i timmar med dessa människor, men de vägrar erkänna att de säger fel. Nåväl, sinsemellan verkar de förstå varandra i alla fall. Det är väl bra, antar jag.

Imorgon måste jag bara ta tag i saker. Jag måste uppdatera mitt CV, jäkla latmask! Det är inte svårt, fyll på bara! Jag måste även ringa och boka tid med en studievägledare, som förhoppningsvis tar tag i mina öron, skakar om mitt huvud och säger: "Petra, du är som en o-sådd grodd! Du bara väntar på att få chans att växa och utvecklas till något magnifikt! Ett ekträd exempelvis! Det här är du född till att göra, och såhär ska vi nu göra för att du ska bli créme de la créme i universum!" Något sådant vore jättebra.

Nu är det dags för ännu en rosting. Tjing!

En rosting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar