söndag 8 april 2012

Hej och hå.

Rolig rubrik, japp!
Hej igen! Vi har överlevt denna påskhelg utan bestående men av allt godis! Helt otroligt! Oj, vad gott det var med påskmaten också, förresten. Silljäklar, ägg, ochalltdetdär. Mums!

Katterna fick vara utomhus igen, i solen dessutom! Solen valde ju att skina igår, så det var riktigt skönt ute. :) Det var roligt att se hur katterna lekte, på riktigt liksom. De sprang som dårar fram och tillbaka över gräsmattorna, klättrade i träd och brottades med varandra.

Såååå, nu då? Jag är hungrig! I bilen när vi nästan var hemma så sa Robin "Åh, vad sugen jag blev på Asienmästaren nu..." AAAAAAAAAAAAAAAAH! Var han tvungen? Nu är jag jättehungrig och vill ha kinamat. Vi ska gå bort dit senare och äta, men jag är hungrig nu! Typsiskt. Nåväl. I sinom tid. In due time. Om man säger.

Ja, men glad påsk på er, mina små kycklingar! Kom ihåg att alltid le SÅHÄR stort:



:)))
Simma lugnt!

/El Hjorto Påsko

1 kommentar:

  1. HEJ GUMMAN! :D
    Först, kul att du kollade in! Det va länge sen! Miss ya!
    Och sen...Det beror helt och hållet på vad man har för juice och för mjölk. jag har mellanmjölk vilket är 1,5% fett och 4,9% kolhydrater. Juicen är ica basic som är 0,5% fett och 10% kolhydrater och då var de tio procenten sockerenheter vilket då också innebär all fruktsocker. Så resonerar jag. :) Det är mer fett i mjölk om man inte tar lättmjölk och som gammal EDare kollar jag först, vad är det mest fett i? Och utgår från det. Vet att det egentligen är fet också men eftersom att mycket av sockret i juicen är fruktsocker dessutom blir det nyttigare än man tror efter som att det är "nyttigt socker". Juice har flera näringsvärden som är bra att stå sig på under dagen fram tills nästa mål.
    Har aldrig prövat att blanda juice och mjölk på 3/4 dl var. Om det är gott är det kanske egentligen bästa alternativet?

    Men, i alla fall...detta är i alla fall hur min hjärna räknar på saker. Det behöver inte alls vara så. Ska för säkerhets skull kolla med min dietist vilket som är bäst. :) Ska ändra i texten i inlägget så att det inte blir fler missuppfattningar och maila jessica. ;-)

    Pussar i massor gumman!!!
    xx Cajsa
    http://cjssong.se

    SvaraRadera